Hogy születik látványterv az ötletemből?

2016. május 08. 09:54 - Tuba Reklámstúdió

Tippek, hogy zökkenőmentes legyen a munka a reklámstúdióval.

Többször felmerül kérdésként, hogy egy reklámanyag, pld. egy prospektus, termékkatalógus, szórólap elkészítéséhez mi az első lépés. A megrendelő fejében már megvan az ötlet, de hogy lesz ebből kézzel fogható termék?

fokep_kivit_05.jpg

Összefoglalom a lépéseket, ha így adod le az anyagot, mosolyogva tudtok együtt dolgozni és nem utolsó sorban kevesebbet fogsz fizetni. Ha tovább olvasod az is kiderül, hogy miért.
  • Tökéletesen elég, ha a pontos tartalom, koncepció, cél már a fejedben megszületett. Nincs szükség arra, hogy Wordben megtervezd, mit szeretnél. Ez a reklámstúdió dolga. Mi ehhez értünk és szeretjük, ha a kreativitásunkat az ötleteinket megvalósíthatjuk. Természetesen nem arról van szó, hogy ne szólj bele, ne alakíts rajta. Egy árajánlat általában 2 korrektúrafordulót foglal magában. Azt elárulom neked, hogy egyetlen kreatív grafikus sem szereti, ha “ceruzának” használják őket és pontosan megmondják a legrészletesebben is, hogy mit csináljon. Ezt nyugodtan ránk bízhatod.
  • Wordben egyetlen dolgot tegyél, írd meg a szöveget! Olyan szöveget adj le, amit már többször átolvastál, korrektúráztál és biztos vagy benne, hogy végleges. Ha már a reklámanyagod látványtervét a reklámstúdió elkészítette, az abban lévő szöveg bevan tördelve a végleges helyén van. Ha ezen változtatsz, akkor újra kell tördelni. Az újratördelés plusz időt jelent és általában érinti a többi elemet is a terven, ami azok méretváltoztatását is maga után vonhatja. Legjobb, ha a szöveget szerkeszthető formában küldöd el. Ha egy képen szerepel a szöveg, azt nem lehet kimásolni. Az ilyen jellegű szöveget bekell szedni és csak utána használható, szerkeszthető, illeszthető a tervbe.
  • Ha táblázatot szeretnél elég, ha excelben egy sima táblázatba szedve adod le a munkát, pontosan jelölve a sorokat és oszlopokat. Így lesz gyors és boldog a munka.
  • A marketing anyagokat általában képekkel illusztráljuk. Figyelemfelhívó, meghökkentő, érzelemkiváltó fotókkal. Itt két lehetőség kínálkozik. Megbízod a reklámstúdiót, hogy a témádhoz megfelelő képet tegyen a tervbe. Ilyenkor az történik, hogy egy stockfoto oldalon megkeressük a tökéletes képet, amit jóváhagyás után megvásárolunk és már használhatjuk is. A másik út, hogy saját képet biztosítasz. Itt érdemes arra figyelned, hogy nem minden kép alkalmas nyomdai kivitelezésre. Többször hallottunk már ilyen mondatokat, hogy miért nem jó az, ha beütöm a google-ba, ott egy csomó kép, letöltöm és kész. Ennek két oka van. Az egyik, hogy az ott megtalálható képek letöltésére nincs engedély, azok nem jogtiszták, azt nem használhatod fel a saját marketing anyagaidban. A másik ok, hogy az interneten ilyen formában megtalálható és letölthető képek felbontása nem alkalmas nyomásra. 
Ha vannak saját, felhasználható képeid, akkor az a legjobb, ha előre kiválasztod, hogy melyiket szeretnéd és elküldöd a stúdiónak. 
Összefoglalva tehát, ha gördülékenyen, jókedvűen szeretnél együtt dolgozni a kreatív stúdióval és a jóváhagyott árajánlatnál a változtatások miatt nem szeretnél többet fizetni a végén, akkor figyelj oda, erre a négy dologra.
  1. legyen meg a koncepciód, hogy kinek, mit, milyen formában, hol szeretnél közölni tudd, hogy mi a célod az elkészítendő anyaggal
  2. pontos, korrekt szövegleadás, szerkeszthető formában (pld. Word)
  3. táblázatok Excelben
  4. képek előre kiválasztva

 

Örülnénk, ha hozzászólnál, elmondanád a véleményedet ill. a kérdésekre is szívesen válaszolunk.

Rólunk még többet a www.tubareklamstudio.hu címen találsz, örömmel látunk, kérdezz bátran!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tubareklamstudio.blog.hu/api/trackback/id/tr938695648

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hogy születik látványterv az ötletemből? 2016.05.08. 12:11:28

Többször felmerül kérdésként, hogy egy reklámanyag, pld. egy prospektus, termékkatalógus, szórólap elkészítéséhez mi az első lépés. A megrendelő fejében már megvan az ötlet, de hogy lesz ebből kézzel fogható termék? Összefoglalom a lépéseket, ha így...

Trackback: Hogy születik látványterv az ötletemből? 2016.05.08. 12:07:44

Többször felmerül kérdésként, hogy egy reklámanyag, pld. egy prospektus, termékkatalógus, szórólap elkészítéséhez mi az első lépés. A megrendelő fejében már megvan az ötlet, de hogy lesz ebből kézzel fogható termék? Összefoglalom a lépéseket, ha így...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.