A képekről...

2016. augusztus 17. 19:42 - Tuba Reklámstúdió

A képek szerepe nagyon fontos egy cikkben, egy kampány során. A jól megválasztott, ütős kép mellé alig van szükség szövegre, szinte rögtön célt érünk vele. A képek erős benyomással, hatással vannak ránk, míg a szöveges részeket hajlamosabbak vagyunk átugrani. Ezt a lehetőséget használjuk ki!

Milyen képekkel dobhatsz fel egy hirdetést? Nézd meg a képeket és máris tapasztalni fogod, hogy hatnak rád.

 Érzelmeket kiváltó, pszichére ható felvétel

a-heart-for-animals-1331334_640.jpg

 

Érdekes kategória, én ezt eltudnám képzelni egy dohányzásellenes kampányhoz, vagy egy  divatfotóhoz is.

surreal-1256724_640.jpg

 

   Figyelem megragadó fotó

chocolate-1402017_640.jpg

 

 

    Elgondolkodtató

fish-1358427_640.jpg

 

 Meghökkentő

 zvmtlu63ph.jpg

 

            Fekete-fehér vagy szépia árnyalatban

              orak_gyalogosokkal_mod.jpg

             

            A képi hatással könnyebben tudunk eredményt elérni, mert a látvány gyorsabban hat a nézőre, mint a szöveg. Legyen egy hirdetésről szó, amit az emberek általában pár másodperc után átugranak, átlapoznak vagy átpörgetnek, ha a képi világ, akár fotó, videó, animáció nem tartja ott a hirdetésen a figyelmet, feleslegesen hirdetünk.

            Amit mindenkinek ajánlani tudok, hogy kizárólag jogtiszta, publikálásra engedélyezett fotókat használjon. Ha valamilyen okból nem tudjuk elkerülni, hogy más által készített fotót, illusztációt használjunk, akkor járjunk el tisztességesen és jelezzük, hogy a képet ki készítette, honnan származik, de még jobb, ha engedélyt kérünk a publikálásra.

            Milyen képeket ne használjunk?

            A Google keresés, találat oldalról letöltött képek felhasználását kerüljük el. Ezek többnyire nyomásra alkalmatlanok és a posztokban, blogon és főképp a weboldalunkon ne legyenek innen származó fotók.

            Honnan vehetsz jogtiszta képeket, videókat?

            Vannak olyan oldalak, ahonnan vásárolhatsz. Itt több millió kép és videó közül választhatsz. Kereshetsz témák szerint, szűkítheted a keresést különböző paraméterek szerint. Ha sok képet használsz érdemes az éves csomagot választani, ez általában korlátlan letöltést engedélyez. Van olyan ügyfelünk, akinek rendszeresen, havonta a hirdetéseiben több képet is használunk, ezért ebben az esetben az éves letöltés a legjobb választás. Természetesen, ha egy-két képet szeretnél, arra is találsz opciót.

            Ahonnan mi dolgozunk (fizetős):

            Ingyen szeretnél képeket? Ezeken az oldalakon találsz:

            Szólj hozzá!

            Hogy születik látványterv az ötletemből?

            2016. május 08. 09:54 - Tuba Reklámstúdió

            Tippek, hogy zökkenőmentes legyen a munka a reklámstúdióval.

            Többször felmerül kérdésként, hogy egy reklámanyag, pld. egy prospektus, termékkatalógus, szórólap elkészítéséhez mi az első lépés. A megrendelő fejében már megvan az ötlet, de hogy lesz ebből kézzel fogható termék?

            fokep_kivit_05.jpg

            Összefoglalom a lépéseket, ha így adod le az anyagot, mosolyogva tudtok együtt dolgozni és nem utolsó sorban kevesebbet fogsz fizetni. Ha tovább olvasod az is kiderül, hogy miért.
            • Tökéletesen elég, ha a pontos tartalom, koncepció, cél már a fejedben megszületett. Nincs szükség arra, hogy Wordben megtervezd, mit szeretnél. Ez a reklámstúdió dolga. Mi ehhez értünk és szeretjük, ha a kreativitásunkat az ötleteinket megvalósíthatjuk. Természetesen nem arról van szó, hogy ne szólj bele, ne alakíts rajta. Egy árajánlat általában 2 korrektúrafordulót foglal magában. Azt elárulom neked, hogy egyetlen kreatív grafikus sem szereti, ha “ceruzának” használják őket és pontosan megmondják a legrészletesebben is, hogy mit csináljon. Ezt nyugodtan ránk bízhatod.
            • Wordben egyetlen dolgot tegyél, írd meg a szöveget! Olyan szöveget adj le, amit már többször átolvastál, korrektúráztál és biztos vagy benne, hogy végleges. Ha már a reklámanyagod látványtervét a reklámstúdió elkészítette, az abban lévő szöveg bevan tördelve a végleges helyén van. Ha ezen változtatsz, akkor újra kell tördelni. Az újratördelés plusz időt jelent és általában érinti a többi elemet is a terven, ami azok méretváltoztatását is maga után vonhatja. Legjobb, ha a szöveget szerkeszthető formában küldöd el. Ha egy képen szerepel a szöveg, azt nem lehet kimásolni. Az ilyen jellegű szöveget bekell szedni és csak utána használható, szerkeszthető, illeszthető a tervbe.
            • Ha táblázatot szeretnél elég, ha excelben egy sima táblázatba szedve adod le a munkát, pontosan jelölve a sorokat és oszlopokat. Így lesz gyors és boldog a munka.
            • A marketing anyagokat általában képekkel illusztráljuk. Figyelemfelhívó, meghökkentő, érzelemkiváltó fotókkal. Itt két lehetőség kínálkozik. Megbízod a reklámstúdiót, hogy a témádhoz megfelelő képet tegyen a tervbe. Ilyenkor az történik, hogy egy stockfoto oldalon megkeressük a tökéletes képet, amit jóváhagyás után megvásárolunk és már használhatjuk is. A másik út, hogy saját képet biztosítasz. Itt érdemes arra figyelned, hogy nem minden kép alkalmas nyomdai kivitelezésre. Többször hallottunk már ilyen mondatokat, hogy miért nem jó az, ha beütöm a google-ba, ott egy csomó kép, letöltöm és kész. Ennek két oka van. Az egyik, hogy az ott megtalálható képek letöltésére nincs engedély, azok nem jogtiszták, azt nem használhatod fel a saját marketing anyagaidban. A másik ok, hogy az interneten ilyen formában megtalálható és letölthető képek felbontása nem alkalmas nyomásra. 
            Ha vannak saját, felhasználható képeid, akkor az a legjobb, ha előre kiválasztod, hogy melyiket szeretnéd és elküldöd a stúdiónak. 
            Összefoglalva tehát, ha gördülékenyen, jókedvűen szeretnél együtt dolgozni a kreatív stúdióval és a jóváhagyott árajánlatnál a változtatások miatt nem szeretnél többet fizetni a végén, akkor figyelj oda, erre a négy dologra.
            1. legyen meg a koncepciód, hogy kinek, mit, milyen formában, hol szeretnél közölni tudd, hogy mi a célod az elkészítendő anyaggal
            2. pontos, korrekt szövegleadás, szerkeszthető formában (pld. Word)
            3. táblázatok Excelben
            4. képek előre kiválasztva

             

            Örülnénk, ha hozzászólnál, elmondanád a véleményedet ill. a kérdésekre is szívesen válaszolunk.

            Rólunk még többet a www.tubareklamstudio.hu címen találsz, örömmel látunk, kérdezz bátran!

            Szólj hozzá!